Suksess for Ole Paus på Café Generalen!
Med fint vær, fult hus og en Ole Paus i storform, ble det nok en gang en vellykket konsert i Ravnedalen. Dem har det vært mange av denne sommeren! Fortsett å lese Suksess for Ole Paus på Café Generalen!
Med fint vær, fult hus og en Ole Paus i storform, ble det nok en gang en vellykket konsert i Ravnedalen. Dem har det vært mange av denne sommeren! Fortsett å lese Suksess for Ole Paus på Café Generalen!
Fredag 10.7.2015:
17:15: Comet Kid
18:30: DYN
20:00: Get Your Gun
21:30: Bendik
23:00: OnklP & De Fjerne Slektningene
Lørdag 11.7.2015:
17:15: Cheap Karma
18:30: Könsförrädare
20:00: The Megaphonic Thrift
21:30: Baby In Vain
23:00: Motorpsycho Fortsett å lese Legendariske Motorpsycho spilte på Måkeskrik!
Årets Palmesus må være en av største festivalproduksjonene vi har sett på Sørlandet. 13 000 mennesker både fredagen og lørdagen, på lille bystranda, føltes gigantisk. Tekst og foto: Svein Erik Nomeland Tidligere Quarten var større og hadde nok flere besøkende, men det var også over flere dager.Følelsen etter to dager på Palmesus er at dette har de virkelig fått til, med stor WOWfaktor! Palmesus er … Fortsett å lese Palmesus 2015 slo alle rekorder! Strandfest som vi aldri har sett maken til
Stein Torleif Bjella besøkte Café Generalen fredag 26.6.2015 og overbeviste stort! Med seg hadde han de eminente musikerne Geir Sundstøl og Eirik Øien. Spesielt Sundstøl imponerte stort på en rekke forskjellige strengeinstrument og munnspill. Fortsett å lese Stein Torleif Bjella med storslått konsert på Café Generalen
Lørdag 27.6.2015 var det Mari Boine sin tur til å besøke Café Ravnedalen, og for en fantastisk konsertopplevelse det ble! Mari Boine og Ravnedalen kledde hverandre virkelig godt! Tekst: Bror Skrede / foto: Svein Erik Nomeland Jeg har selvfølgelig hørt om Mari Boine, men har aldri tatt meg bryet med å høre på musikken hennes, og fikk meg derfor virkelig en aha-opplevelse på lørdagens konsert. … Fortsett å lese Bergtatt av Mari Boine! Magisk konsert i Ravnedalen
Marit Larsen trakk svært bra med publikum til Ravnedalen onsdag 24.6.2015 og, til tross for litt knottplager, var stemningen kjempegod! Fortsett å lese Intimkonsert med Marit Larsen, men knotten tok nær livet av folk!
Det har blitt en kjærkommen tradisjon at Sørensen- familien i Dalsveien inviterer beboere i bydelen Justvik i Kristiansand til kortreist musikkfestival. Dalsveifestivalen gir nemlig lokale talent i alle aldre en scene hvor de kan vise seg frem for naboer og venner. Fortsett å lese Dalsveifestivalen! Norges koseligste musikkfestival
Med rundt 3000 besøkende, strålende vær, sitteplasser til de fleste og kjente musikere på scenen ble Hunsfest 2015 til en skikkelig sommerfest for de fremmøtte! Fortsett å lese Hunsfest ble en folkefest! Åge Aleksandersen & Sambandet som headliner!
Torsdag 18.6.2015 besøkte legendene The Rainmakers Café Generalen i Ravnedalen. Det ble tydeligvis en strålende opplevelse for fansen! Fortsett å lese The Rainmakers skapte fest for fansen med hiter som«Let My People Go-go», i Ravnedalen
De siste 3 årene har Southern Discomfort disket opp med alle mine 3 favorittband, Candlemass, Arcturus og SepticFlesh. Og denne kvelden har de jaggu fått tak i selveste Cannibal Corpse til å spille på Kick. Fortsett å lese Cannibal Corpse droppet balladene på Kick!
Marte Wulff hadde i år æren av å åpne konsertsommeren på Café Generalen fredag 5.6.2015. Og for en åpning det ble! Med seg som gjester hadde hun Erik Faber, Charlotte Qvale og Torgeir Waldemar, og til tross for at værgudene ikke spilte på lag, klarte de, sammen med bandet, Gunnar Sæter på trommer, Audun Ramo på kontrabass og Kjell Åge Stoveland på bratsj, likevel å skape magisk stemning i Ravnedalen. Fortsett å lese Strålende start på konsertsommeren på Café Generalen! Marte Wulff først ut
Lill Lindfors og Mandal Byorkester hadde konsert i Buen kulturhus fredag 8. mai 2015.
Det var spennende å skulle få oppleve dette i Mandal. Fortsett å lese Lill Lindfors leverte en god konsert i Buen, sammen med Mandal Byorkester!
Det er gledelig å se at We Love the 90s lever videre i beste velgående år etter år.
Artistene i år var en blanding av nye og gamle, som vi opplevd tidligere på WL90s show. Det er helt greit, for om man plukker ut det beste av det gamle, og putter på noe nytt hvert år, blir dette et megaparty for folket. Fortsett å lese Shaggy kom med fullt band og rocket stavangerisen! Velykket We Love the 90s i Stavanger
Lissie var nylig på en liten minisoloturne til Oslo, Kristiansand, Stavanger og Bodø. Med seg på scenen hadde hun kun lokale kor, på Kilden hadde hun med seg et prosjektkor fra Sharrons dansestudio. Dessverre ble det en heller tam konsert, hvor vel egentlig det lokale koret var det som reddet opplevelsen. Fortsett å lese Tam konsert med Lissie på Kilden: Reddet av koret!
Artistfoto var så heldige å få overvære release-konserten for Oakland Rains nye EP Elephant Nation på Trashpops Aladdin scene 26.3.2015. Fortsett å lese Oakland Rain er Sørlandets mest lovende artister!